Een webshop is net als een winkel

Een webshop die nergens terug te vinden is, heeft U ook niets aan


Online Marketing • Professioneel en betaalbaar webdesign

➺ Online Marketing

ONLINE MARKETING ⁘ Advertentie & Optimalisatie

Online marketing en webdesign gaan hand in hand en kunnen niet zonder elkaar. Als specialist verzorgen wij uw advertentie en optimalisatie van uw website, op voorwaarde dat uw website (of webshop) technisch en visueel goed opgebouwd is en aangename gebruikerservaring aan de bezoeker biedt. Aan een prachtige website die nergens terug te vinden is, heeft U ook niets aan.

Daarom gebruiken we een aantal parameters om uw website te evalueren en kijken waar we kunnen verbeteren:

  • Bouncepercentage:: Het percentage bezoekers dat op je site komt en daarna vertrekt zonder naar andere pagina's te kijken. Hoe lager, hoe beter natuurlijk
  • Convertiepercentage:: Het conversiepercentage is het percentage van succesvolle conversie binnen het totaal aantal bezoekers van een website
  • Gemiddelde tijd op uw site
  • Uitstappagina's
  • Meta-data optimalisatie:: Beschrijving, titel, open graph optimalisatie, robots, inhoud, …
  • Zoekwoorden van uw producten of diensten
  • Relevante zoekopdrachten

Waarom is de design van uw website zo belangrijk? Het antwoord is simpel: het wekt vertrouwen op!

Aan de hand van deze criteria stellen we een actieplan op om uw site beter te laten scoren en uw bezoekers betere ervaring te bieden. Dit resulteert zich in betere optimalisatie, meer aanvragen en meer klanten.

Om een boost aan uw zaak te geven, stellen we ook tekst- en beeldadvertenties op. Aan de hand van uw dagbudget, getargete locaties en tijdstippen worden uw advertenties doelgericht geplaatst.

Online Marketing • Professioneel en betaalbaar webdesign

Hoe start ik een webshop?

Een webshop starten is niet zo evident als het lijkt. Je hoort heel wat succesverhalen maar je moet nodige stappen ondernemen om een succesverhaal van te maken.

Stel u zelf volgende vragen:

  • Wat ga ik verkopen en aan wie
  • Bepaal je businessplan
  • Geef je webshop eigen identiteit
  • Bepaal uw logistieke partner en online betaalsystemen
  • Categoriestructuur
  • Wetgeving:: algemene voorwaarden, privacy beleid, identiteit van uw onderneming, …
  • Geef een boost van je webshop:: ga voor onlinemarketing (bijvoorbeeld: adverteren)
  • Evalueer regelmatig uw webshop:: wat gaat er goed en wat niet goed

Tip voor starters: doe zelf marktonderzoek, gebruik de sociale media, bepaal hoe populair of gegeerd de producten zijn. Populariteit is een goede barometer. Probeer uw winkel te onderscheiden van anderen, bepaal wie uw concurrenten zijn.

Online Marketing • Professioneel en betaalbaar webdesign

➺ Webshop starten